Rešenjem Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije broj 022-05-30/2015-07, Vrabac je postao Predškolska ustanova.
Vrabac je jedna od prvih akreditovanih predškolskih ustanova u Kragujevcu i škola stranih jezika. Već skoro 10 godina u radu primenjujemo Montesori pedagogiju. Naši vaspitači i saradnici pored nacionalinih pohađali su i internacionalne kurseve iz ove oblasti. A direktorka Bojana Mikarić je od 2016. godine član upravnog odbora međunarodne asocijacije "Montesori Evropa".
Naši saradnici su stručnjaci iz svojih oblasti i svako od njih ima bar jednu deceniju profesionalnog iskustva a neki i više. Mnogi Kragujevčani su upoznati sa njihovim delom i radom.
Sledeće 2020 . godine Vrabac slavi 10-ti rođendan!
Tim povodom krerali smo nove programe a neke koje praktikujemo više godina nastavljamo da realizujemo.
Dvojezični dnevni boravak
Dragi roditelji,
U predškolskoj ustanovi Vrabac za decu stariju od godinu dana organizovan je programski sadržaj bogat kreativnim aktivnostima. Veći deo sadržaja se radi po Montesori metodi i na engleskom jeziku ali i aktivno učenje, učenje kroz igru itd.
Boravak i rad prema takvom obliku organizuje se u našoj školici od 7 sati ujutro do 17 sati posle podne (dežurstvo po potrebi i nakon 17 sati).
Obroci se pripremaju kod nas a kvalitet hrane, jelovnik, energetske vrednosti i higijenu kontroliše Institut za javno zdravlje. Sa Institutom sarađujemo i kad je u pitanju prevencija. Do sada smo organizovali više radionica sa raznim temama.
Naša uloga je da upomognemo pravilan razvoj i rast svakog deteta u kvalitetnu osobu, korisnu svojoj porodici i zajednici.
Ciljevi realizacije sadržaja u celodnevnom dvojezičnom boravku u skladu su sa opštim ciljevima osnovnog obrazovanja (tri opšta cilja)
1. Omogućiti detetu pun život i otkriti njegove/njene pune potencijale kao jedinstvene osobe
2. Omogućiti detetu razvoj kao socijalnog bića kroz život i saradnju sa ostalima kako bi doprinelo dobru u društvu
3. Pripremiti dete za dalje obrazovanje i celoživotno učenje (naučiti kako učiti)
4. Razviti interesovanje za strane jezike i kulture, i postaviti temelje za sticanje izuzetnih jezičkih i komunikacijskih kompetencija što pruža veću mogućnost za kasnije sticanje međunarodnih sertifikata, veći stepen tolerancije i razumevanja za druge jezike i narode, kvalitetnije obrazovanje.
Integrisani pristup raznih metoda učenja i Montesori pedagogije dovodi do raznih prednosti koje su važne za dalji razvoj i napredak učenju. Jedna od najvažnijih prednosti je da dete ima pozitivan i samouveren stav o sebi kao osobi koja saznaje i istražuje svet oko sebe. Razvijanje sposobnosti da dete organizovano i efikasno pristupi rešavanju zadataka. Razvijanje sposobnosti da fokusira svoju pažnju u dužim vremenskim periodima, i da istvremeno stiče iskustva koja su interesantna i obrazovna. Pozitivan efekat dvojezične nastave na intelektualni razvoj je dokazan u mnogim studijama o jeziku i razvoju dece.
Specifični ciljevi:
•potpun i harmoničan razvoj deteta
•važnost isticanja individualnih različitosti
•lakoća procesa socijalizacije i komunikacije:
Važno nam je da nauimo decu da uče , da poboljšamo, jezičku, matematičku, i informatičku pismenost;
Partnerstvo u obrazovanju je bitan segment našeg rada i ključ uspešnog obrazovanja svakog deteta. Radionice sa roditeljima, gostujućim nastavnicima, umetnicima omogućiće osećaj važnosti grupe i pripadnosti sistemu.
Svakodnevno se trudimo da unapređujemo svoj rad sa decom. Naši Vrapčići su učestvovali na festivalu ekološkog obrazovanja, Đurđevdanskom karnevalu ( ove godine osvojili smo prvo mesto u kategoriji grupna maska), glumili u Pozorištu za decu, organizovali smo evropski Dan jezika, u okviru letnjih Vrabaonica išli smo u gradsko Zelenilo da sadimo cveće, posetili Akvarijum, Opservatoriju, obeležili svetski dan mira, čistih ruku i još puno toga.